Ouderdag, een keniaanse dag! - Reisverslag uit Bamburi Beach, Kenia van Mtwapa Stichting - WaarBenJij.nu Ouderdag, een keniaanse dag! - Reisverslag uit Bamburi Beach, Kenia van Mtwapa Stichting - WaarBenJij.nu

Ouderdag, een keniaanse dag!

14 September 2014 | Kenia, Bamburi Beach

De ouders waren om elf uur uitgenodigd en we hadden in gedachten rond twaalf uur te beginnen, zodat iedereen de tijd had om te komen. Het ging allemaal wat anders, omdat wij met ons ziekenhuisbezoek Mose haar tijd om rijst, kruiden en olie te kopen hadden opgeslokt. Dus moest alles zaterdagochtend nog worden gekocht.

Veel vrouwen waren al vroeg en hebben meegeholpen met de voorbereidingen. Steentjes uit de rijst zoeken, kruiden sorteren en malen, groente en vlees snijden. Onze kok en zijn vrouw (denk ik) zijn om ongeveer half twaalf begonnen met koken.

Terwijl de vrouwen bezig waren met het eten hebben de mannen van canvas dat gebruikt is voor het dak van het huisje van Dama en Salama een tent gemaakt zodat iedereen uit de zon kon zitten. We hebben de ouderdag voor hun huisje gehouden, omdat het daar erg rustig is en niemand last van onze bijeenkomst had. De buurman vond het geweldig en heeft genoegelijk aan de bijeenkomst deelgenomen.

Het uiteindelijke resultaat van een ochtend werken mocht er zijn. Rond een uur stonden de stoelen op zijn plaats en nam iedereen zijn of haar plekje in. Tegen die tijd waren ook de laatsten gearriveerd en konden we beginnen. Maar een uurtje later dan gepland :-)

David de vader van Cleopatra (pastor in zijn vrije tijd, want hier heb je daar een baantje naast als die er is) heeft steeds voor mij vertaald in het swahili, zodat ook de ouders die het engels slecht of niet beheersen het gezegde meekrijgen.

Om jullie een idee te geven waar we het overgehad hebben hier de agenda:
- Welkom
- Gebed door David
- Hoofddoel van de stichting is opleiden
- Overige (eten, medische zorg, kleding en cadeautjes) is extra
- Probleem met vervoer kleding omdat vliegmaatschappijen bagage min.
- Rol bestuur
- Belang van rol Anna en Mose en bevoegdheden
- Gebed voor alle kinderen die hun 'final exam' doen
(Jamila, John Mtana, Nancy, Patrick, Mercy)
- Gevaar van micro krediet met hoge rente
- Uitdelen pakketjes en verloten

De rest volgt want we hebben nu een gast

• 14 September 2014 - 23:06

Lieve allemaal,

Allereerst ben ik benieuwd hoe het met jullie gaat. Jullie zullen wederom helemaal óp zijn van moeheid!! Wat is het uiteindelijk een mooi samenwerkingsverband geworden dat iedereen zo geholpen heeft om deze dag tot een succes te maken. Jullie al heel veel vooraf natuurlijk (top!!) en ter plekke ook nog zoveel hulp en alles op tijd klaar! Ik ben heel benieuwd naar de inhoudelijke reacties hier ook op.

Fijn dat het ook weer vertaald werd, zodat iedereen het kon volgen. Nu hopen op goede resultaten met de examens én op een baan voor onze leerlingen daar.

Lieve schatten, morgen ben ik er niet, dus ik weet niet of ik nog tijd heb om te reageren voor jullie weer huiswaarts keren en jullie het ook nog kunnen lezen voor vertrek..
    Ik wens jullie nog hele goede waardevolle en liefdevolle dagen en heel veel sterkte met het afscheid daar van alle dierbaren... En natuurlijk een hele goede en veilige reis gewenst.
    Liefs Alfred en Marty