Vervolg ouderdag - Reisverslag uit Bamburi Beach, Kenia van Mtwapa Stichting - WaarBenJij.nu Vervolg ouderdag - Reisverslag uit Bamburi Beach, Kenia van Mtwapa Stichting - WaarBenJij.nu

Vervolg ouderdag

Blijf op de hoogte en volg

15 September 2014 | Kenia, Bamburi Beach

Jullie hebben nog iets tegoed :-)

Eerst weerberichten voor vandaag. Regen en 26 graden. Zolang je zorgt voor een dak boven je hoofd prima weer.

Het programma voor de ouderdag heb ik jullie al geschreven, dus nu een aantal dingen die mij bijgebleven zijn eruit gelicht.

Het was bijzonder te helpen met het sorteren van de kruiden. Wij zouden die gesorteerd kopen, maar hier doen ze dat niet want die zijn duurder. Dus zit je met vier vrouwen rond een rietenmand en haal je eerst de stukjes sandelwood eruit, daarna peperkorrels en kruidnagels en daarna nog een kruid waar ik de naam niet van weet. Vervolgens blijf er een grote hoeveelheid zaadjes over waarvan men de naam niet weet. Nu nog malen en dan kunnen ze in de rijst. We eten namelijk pilau, een soort nasi maar dan anders :-)

Mose heeft een "wand" versierd en om dit op de plek te houden is aan beide kanten een touwtje gespannen. Een ervan hadden we uit veiligheids overweging al korter gemaakt. Bij de ander was die mogelijkheid niet. Toen mijn vader een foto wilde maken van het watertappen bij Dama en Salama dacht hij voor de zoveelste keer dat hij kon vliegen.Het gevolg was dat bij de meesten het hart in de keel zat. Er later zelfs iemand die zei dat ze dacht dat hij dood neergevallen was. Gelukkig viel het allemaal mee :-)

Sorry beste mensen ik stuur eerst dit stukje, want mijn batterij is bijna leeg en deze site kent een nadeel - je kunt niet tussentijds opslaan - en ik ben al eens eerder mijn verhaal kwijt geweest omdat de verbinding verbroken was.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 26 Aug. 2014
Verslag gelezen: 166